CEVAPLANMIŞ SORULAR

Soru : Emine
13.12.2013

İyi günler hocam, benim anneme de yaklaşık 3 yıl önce meme ca tanısı kondu ve ardından lokal olarak memedeki kitle alındı. Ardından kemoterapi ve radyoterapi seansları başladı. Bu tedavler bittikten yaklaşık 1,5 yıl sonra aynı memede (sol meme) areola çevresinde küçük bir yaralayla başlayan ancak ilerleyen zamanla giderek yayılan bir yara ortaya çıktı ve nerede ise memenin geniş bir yüzeyini kapladı. Bunun sonucunda da yapılan biyopsilerle hastalığın nüks ettiği ameliyat olması gerektiği, ancak bu yaranın iyileşmesi halinde ameliyat yapılabileceği söylendi. Ve tekrar kemoterapi, radyoerapi seanları başladı yaklaşık 7 ayın sonunda ameliyat oldu... Tam bundan sonra herşey iyi olacak derken yaklaşık 2 ay sonra o kadar kemoterapi ve radyoterapiye rağmen yine aynı gögüste nüks yaşandı. Ve ilkinde olduğu gibi küçük bir şekilde başlayan ancak genişleyerek devam eden bir yara bu duruma eşlik etti. Bu esnada da diğer kemoterpi ilaçlarının etki etmediği düşünülerek "Afinitor" isimli bir ilaç ve bir hormon ilacı (Aramosin)başlandı. Şu anda yaradan dolayı yaşam kalitesi tamamen düşmüş, psikolojisi ciddi şekilde etkilenmiş durumda. Gerçekten ne yapabileceğimizi, bundan soraki süreci bilemiyoruz. Bu konuda bizi aydınlatırsanız gerçekten çok memnun olurum. Geribildirimlerinizi bekliyorum...

Cevap : Prof. Dr. Levent Çelik
13.12.2013

Bundan sonraki süreçte en önemli olan güven ilişkinizin kurulduğu bir medial (tıbbi) onkoloğunuzun varlığıdır. Bu soruları güven ilişkinizin kurulduğu bir onkoloğa yüz yüze sormanızda fayda var. Bu sorulara ne yazık ki konuya tamamen hakim olmadan, kısa açıklamalarla net cevap vermek mümkün değil. Geçmiş olsun dileklerimle.

doktorunuza danisin
DOKTORUNUZA DANIŞIN
Prof. Dr. Levent Çelik sorularınızı yanıtlıyor. Aşağıdaki linke tıklayarak sorunuzu gönderebilirsiniz.